Aparat cyfrowy - jaki wybrać ?

Piszemy dosłownie o wszystkim co nie kwalifikuje się do innych działów.
Adam1208
Posty: 78
Rejestracja: 2011-10-28, 09:14

Aparat cyfrowy - jaki wybrać ?

Post autor: Adam1208 »

Zepsuła mi się ostatnio stara cyfrówka , naprawa przekracza jej wartość i postanowiłem kupić nowy i lepszy aparat a jako że patrze że są ogłoszenia fotografów na forum to postanowiłem zapytać .
Co sądzicie o tym modelu ? http://allegro.pl/lustrzanka-nikon-d310 ... 63219.html
Kompletnie nie znam się na fotografii i aparatach .
Z tego co popatrzyłem na alledrogo to cieszy się sporym zainteresowaniem . Doradźcie coś ;)
skirczuk
Posty: 65
Rejestracja: 2009-06-02, 13:24
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: Aparat cyfrowy - jaki wybrać ?

Post autor: skirczuk »

Cześć,
w prawdzie ja jestem Canon'owcem a nie Nikon'owcem i generalnie bardziej skupiam się na zdjęciach niż na sprzęcie to podpowiem kilka rzeczy:

1) cena - 1899zł wygląda ładnie, ale miej świadomość pewnych spraw :
* body ma w kicie obiektyw 18-55mm. Jestem pewien że nie będzie Ci on odpowiadał i za chwilę będziesz dokupował jakieś szkło z dłuższą ogniskową (- czyli dolicz sobie co najmniej 1000zł)
* dolicz też sobie od razu torbę (ok. 100zł) i kartę pamięci (kilkadziesiąt zł),

2) ergonomia lustrzanki ogólnie rzecz biorąc pozostawia sporo do życzenia - zawsze musisz targać ze sobą torbę, często z drugim obiektywem. Nie jest to wygodne gdy jedziesz na rower itp. A druga rzecz w tym punkcie to to że przy częstych zmianach obiektywów brudzi się w lustrzance matryca i trzeba będzie ją od czasu do czasu czyścić.

3) jakość zdjęć :
* ISO do 12800 - baaaaardzo fajnie, ale ta najwyższa wartość zapewne bezużyteczna. Wątpię by nawet ISO3200 dawało przyzwoite zdjęcia.
* D-Lighting - fajny bajer ! Daje fajnego kopa zdjęciom. Szkoda że w Canonach tego nie ma.