Prawo pracy
Reguła Planera:
Jezli zrobisz wyjątek, to następnym razem będzie już uważany za twój
obowiązek.
Prawo Slousa:
Jeśli wykonujesz robotę zbyt dobrze, to już się od niej nie odczepisz.
Franco prawo miejsca pracy:
Jeśli to, co robisz sprawia ci przyjemność, to najpewniej partaczysz.
Larsona zasada biurokratyczna:
Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.
Pierwsza pułapka geniusza:
żaden szef nie będzie trzymać pracownika, który ma zawsze racje.
Prawo Otta:
Gdy szef staje przy biurku, zawsze akurat robisz cos niekoniecznego.
Prawo Benchleya:
Każdy może odwalić dowolny kawał roboty, jeśli tylko nie należy to do jego
obowiązków.
Prawo Clyde'a:
Im dłużej zwlekasz z tym, co masz do zrobienia, tym większa szansa, ze ktoś
cię wyręczy.
Achesona reguła biurokracji:
Raport ma służyć nie poinformowaniu czytelnika, lecz ochronie autora.
Prawo Mosleya:
Poczynania szefów są oparte na micie, ze przyszły rozwój organizacji
zrekompensuje dawne niedoróbki.
Piąta reguła powodzenia w biznesie:
Pilnuj, żeby szef szefa nie dobierał się szefowi do tyłka.
Trzecie prawo wydajności:
Kiedy szefowie mówią o polepszeniu wydajności, nigdy nie maja na myśli
siebie.
Zasada Prince'a:
Ludzie, którzy pracują siedząc, zarabiają więcej od tych, którzy pracują
stojąc.
Wellera prawo zdobywania funduszy:
Nigdy nie przyznawaj, ze masz wystarczająco dużo personelu, miejsca i
pieniędzy.
Robertsona reguła biurokracji:
Im więcej dyrektyw wydasz, aby rozwiązać problem, tym gorzej się to wszystko
skończy.
Andersona prawo przetrwania dla niższego personelu:
1. Nigdy nie miej za często racji.
2. Aluzje lepiej przyjmowac, nie czynić.
Prawo Chapmana:
Nie bądź niezastąpiony. Ludzie niezastąpieni nie awansują.
Prawo Owena:
Jeśli jesteś dobry, to cala robota zwali się na ciebie. Jeśli jesteś
naprawdę dobry, to nie dopuścisz do tego.
Prawo tytulatury p.o. dyrektora odpowiedzialnego:
Im dłuższy tytuł tym mniej ważna praca.
Prawo Coblitza:
Każda komisja jest w stanie podjąć decyzje głupszą niz. którykolwiek z jej
członków.
Phillipa prawo procedur komisyjnych:
łatwe do przeprowadzenia są tylko zmiany na gorsze.
Prawo Petersona:
Nigdy nie opóźniaj końca narady, ani początku przerwy obiadowej.
Chapmana reguły komisyjne:
- Nigdy nie zjawiaj się na czas, bo będziesz musiał zaczynać.
- Nie odzywaj się do polowy posiedzenia, a zyskasz opinie człowieka
inteligentnego.
- Bądź tak mało konkretny, jak to tylko możliwe; dzięki temu nikogo nie
urazisz.
- Kiedy masz wątpliwości zaproponuj powołanie podkomisji
- Pierwszy wystąp z wnioskiem o przełożenie obrad; zyskasz popularność,
gdyż wszyscy na to czekają.
Prawo Wolinskiego:
Praca w zespole polega na tym, ze przez polowe czasu trzeba tłumaczyć innym,
ze są w błędzie.
Prawo pracy
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post