Regulamin Forum 1.1

Gdzie Znaleźć Pracę, Opinie O Pracodawcach, Firmach.
Awatar użytkownika
Piter
Administrator
Posty: 2276
Rejestracja: 2006-09-03, 18:26
Lokalizacja: Z Łona Matki
Kontakt:

Regulamin Forum 1.1

Post autor: Piter » 2009-03-07, 09:23

Administratorzy i moderatorzy podejmą starania mające na celu usuwanie wszelkich uznawanych za obraźliwe materiałów jak najszybciej, jednakże nie jest możliwe przeczytanie każdej wiadomości. Zgadzasz się więc, że zawartość każdego postu na tym forum wyraża poglądy i opinie jego autora a nie administratorów, moderatorów czy webmasterów (poza wiadomościami pisanymi przez nich) i nie ponoszą oni za te treści odpowiedzialności.
Regulamin w skrócie - (pełna wersja dostępna na dole)
Zgadzasz się nie pisać żadnych obraźliwych, obscenicznych, wulgarnych, oszczerczych, nienawistnych, zawierających groźby i innych materiałów, które mogą być sprzeczne z prawem. Złamanie tej zasady może być przyczyną natychmiastowego i trwałego usunięcia z listy użytkowników. Przyjmujesz do wiadomości, że webmaster, administrator i moderatorzy tego forum mają prawo do do usuwania, zmiany lub zamykania każdego wątku w każdej chwili jeśli zajdzie taka potrzeba. Jako użytkownik zgadzasz się, że wszystkie informacje, które wpiszesz będą przechowywane w bazie danych. Informacje te nie będą podawane bez twojej zgody żadnym osobom ani podmiotom trzecim, jednakże webmaster, administrator i moderatorzy nie będą obarczeni odpowiedzialnością za włamania hackerskie prowadzące do pozyskania tych danych.

Skrypt tego forum wykorzystuje cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze. Te cookies nie zawierają żadnych informacji, które podałeś i służą jedynie ułatwieniu korzystania z forum. Adres email jest wykorzystywany jedynie dla potwierdzenia podanych informacji oraz hasła (i dla przesłania nowego hasła, gdybyś zapomniał stare).

Człowiek uczy się całe życie. Ponieważ Forum to miejsce publiczne, powinno spełniać określone normy obowiązujące w społeczeństwie. Często zdarzają się wypowiedzi które obrażają innych, często są to wypowiedzi pojedyncze, wypowiadane przez ludzi związanych emocjonalnie ze sprawami które komentują.

Przypominamy, że odpowiedzialność za wypowiadane komentarze spoczywa na osobie która je wypowiada. Administratorzy oraz moderatorzy forum nie ponoszą odpowiedzialności za wypowiedzi użytkowników. Jeśli jakaś wypowiedź narusza w jakikolwiek sposób zasady przedstawione poniżej - proszę nas o tym poinformować pisząc na adres redakcja@glosplonska.pl

Pierwsza prośba do użytkowników: prosimy nadawać takie tematy wypowiedzi które zwięźle opisują rozpoczęty wątek. Piszcie na temat. Przeglądając forum nikt nie wejdzie do tematu który ma nic nie mówiący tytuł. Czytający Forum chcą poznać wasze opinie na dany temat, a nie Wasze domysły i przypuszczenia. Nie używajcie słów wulgarnych i obraźliwych, rozmawiajcie tak z innymi, jakbyśmy chcieli by oni rozmawiali z Wami. Internautów interesują wypowiedzi przemyślane, usiłujcie pisać je poprawną polszczyzną, sprawdzajcie ich poprawność i tok myślenia zanim wyślecie na forum. Nie piszcie wypowiedzi skrajnie lakonicznych, cynicznych, zawierających głównie przymiotniki - bez dodatkowych komentarzy. To po prostu nie jest interesujące.

Czego nie wolno pod żadnym pozorem!
- Nie wolno wyszydzać i obrażać innych, nawet jeśli reprezentują odmienne poglądy, zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego). przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.)
- Nie wolno pisać reklam i wysyłać listów i łańcuszków.
- Nie należy się zaciekle kłócić, jeśli już przedstawiacie swoje poglądy - nie piszcie ich pod wpływem emocji, przemyślcie je.
- Nie wolno także zamieszczać komentarzy, które:

Jak pisać:
Pisz na temat.
Zanim założysz wątek sprawdź, czy temat już nie był omawiany.
Użyj wyszukiwarki. Może odpowiedź już tam jest, a Ty niepotrzebnie będziesz komuś zabierasz czas.
Postaraj się, by tytuł wątku, który zakładasz był czytelny i zrozumiały.
Odpowiadając na post, cytuj tylko potrzebne fragmenty, a resztę wycinaj.
Staraj się pisać tak, aby czytający nie głowił się nad zrozumieniem tekstu. Oddzielaj dłuższe partie tekstu.
Przestrzegaj także ortografii i gramatyki
Nie pisz WIELKIMI literami - w Internecie oznacza to, że krzyczysz. Nie nadużywaj także wykrzykników, emotikonów - to niegrzeczne.
Zwróć również uwagę, że zwracamy się do siebie per "Ty", a nie "ty". Ta mała różnica w literce ma tak naprawdę zasadnicze znaczenie - dokładnie określa ona charakter i ton wszystkich naszych wypowiedzi.
Tworząc nowy wątek pamiętaj o nadaniu mu odpowiedniego tytułu, który by skrótowo charakteryzował dane zagadnienie.
Przed wysłaniem nowej wiadomości możesz użyć przycisku "Podgląd", żeby zobaczyć jak będzie wyglądała na Forum. Wykorzystaj to by sprawdzić i poprawić różne błędy czy też literówki.

Regulamin szczegółowy[/size]
I. Treści, których nie wolno zamieszczać na forum

1. Zakazuje się umieszczania treści sprzecznych z polskim i międzynarodowym prawem, które naruszają dobro innych osób, firm i instytucji, a w szczególności:
a) treści uznanych powszechnie za wulgarne, obraźliwe, oszczercze wobec innych,
b) treści dyskryminujących: grupy wyznaniowe, etniczne, mniejszości seksualne, rasowe i inne,
c) treści faszystowskich, propagujących przemoc, uznawanych powszechnie za drastyczne czy przerażające,
d) treści zawiązanych z pornografią,
e) treści zachęcających lub pochwalających zażywanie środków odurzających tj. narkotyki, alkohol etc.
f) zakazuje się rozpowszechniania piractwa w każdej formie, dotyczy to:
g) zakazuje się przywłaszczania/łamania praw autorskich.
h) zabrania się umieszczania reklam, ogłoszeń, linków referencyjnych (przynoszących profity Użytkownikowi lub osobom trzecim) w jakiejkolwiek formie, za wyjątkiem tych uzgodnionych z właścicielami forum.

II. Obowiązki użytkowników forum

2.0. Użytkownik może posiadać na forum tylko jedno konto. Każde następne będzie usuwane.
2.1. Każdy Użytkownik powinien zapoznać się z treścią FAQ
2.2. Każdy Użytkownik powinien również zapoznać się z Działami dostępnymi na Forum oraz zasadami w nich obowiązującymi.
2.3. Nie należy zakładać tych samych tematów w różnych działach
2.5. Dla każdego tematu należy dobierać odpowiedni Dział.
2.6. Tytuły wątków należy dobierać w sposób łatwo kojarzący się z danym problemem. Nie należy wstawiać wszelkiego rodzaju ozdobników w tytułach.
2.7. W celu edycji swojego posta należy skorzystać z opcji Edytuj ale nie później niż 24h od wysłania wiadomości.
2.8. Należy unikać zbaczania z tematu podczas udzielania odpowiedzi w danym temacie.
2.9. Unikaj pisania postów, które nic nie wnoszą do tematu.
2.10. W sprawach prywatnych czy w celu osobistej wymiany zdań w danym temacie, korzystaj z możliwości wymiany prywatnej korespondencji, mail
2.11. Zakazuje się publikowania prywatnej korespondencji w każdej formie bez wyraźnej zgody zainteresowanych stron. Dotyczy to korespondencji poprzez, mail, komunikatory lub pozyskanej w inny sposób.
2.12. Kieruj się zasadą uprzejmości stosując dobre obyczaje. Przez szacunek dla innych, uzyskasz poszanowanie dla siebie. Traktuj innych tak, jakbyś chciał być traktowany przez nich.
2.13. Nie krytykuj, nie wyśmiewaj i nie poniżaj słownie innych Użytkowników z powodu według Ciebie banalnego tematu, jak i każdego innego.
2.15. Na Forum piszemy w języku polskim. Użytkownik ma obowiązek zadbania o poprawność gramatyczną i ortograficzną (polska pisownia, znaki interpunkcyjne) swoich postów, tematów czy innych treści, które publikuje. NIE NALEŻY UŻYWAĆ PRZY TYM WIELKICH LITER, które traktowane są jak krzyk. Poprawnie i zrozumiale opisany problem zwiększa Twoje szanse na znalezienie pomocy.
2.16. Wprowadza się następujące zasady używania kolorów fontów:
- kolor "red" pozostaje do dyspozycji Administratorów,
- kolor "green" jest zarezerwowany dla Moderatorów.Pozostałe kolory są do dyspozycji Użytkowników.

III. Prawa użytkowników, ograniczenia, kary i ostrzeżenia

3.1. Posty i tematy niezgodne z Regulaminem będą usuwane lub ich treść będzie modyfikowana przez Moderatorów.
a) Moderator może też:
- zażądać od Użytkownika zmiany tytułu topiku, treści posta
- zmodyfikować tytuł tematu bądź treści posta Użytkownika,
- dopisywać, usuwać swoje poprawki przy ingerencji w treść posta,
- wystosować ostrzeżenie publiczne na Forum lub na Obrazek,
- zablokować czasowo wątek do momentu wyjaśnienia wątpliwości.b) Autor zablokowanego topiku ma prawo:
- poprosić na Obrazek Moderatora o podanie motywów decyzji i ewentualnie - wycofanie jej,
- Moderator może zweryfikować swoją decyzję samodzielnie bądź w porozumieniu z Administratorem lub innym Moderatorem,
- dopiero wtedy, w razie różnicy zdań, Użytkownik ma prawo do interwencji u Administratora,
Decyzja Moderatora lub Administratora jest w tym wypadku niepodważalna.
3.2. Użytkownicy nagminnie łamiący Regulamin, netykietę i ignorujący upomnienia Moderatorów powinni liczyć się z otrzymaniem ostrzeżenia lub z zablokowaniem dostępu do Forum. Także jednorazowe przewinienia (np. obraźliwe wiadomości, na komunikatorach, posty lub tematy na Forum, zmierzające do skłócenia Użytkowników) uznane przez któregoś z Administratorów lub Moderatorów za ciężkie, mogą skutkować tym samym bez uprzedniego upomnienia czy ostrzeżenia).


IV. Umieszczanie ogłoszeń kupna/sprzedaży/zamiany na forum

4.1. Ogłoszenie może być zamieszczone jedynie w specjalnie do tego przeznaczonym dziale forum.
4.2. Przy publikacji oferty użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania następujących wytycznych:
a) Post musi zostać umieszczony w odpowiednim dla niego dziale (kupna, sprzedaży, zamiany)
b) Temat postu musi zawierać wyłącznie nazwę oferowanego produktu. W przypadku transakcji wymiany należy wymienić nazwę lub typ oczekiwanego produktu.
c) W treści postu muszą zostać zawarte następujące informacje:
- Nazwa i krótki opis produktu
- Jego stan (np. nowy, używany, bez opakowania, uszkodzony)
- Cena produktu
- Post może zawierać zdjęcia produktu, które są umieszczone w specjalnie do tego przeznaczonym dziale w Galerii forum.
- Możliwe jest – po spełnieniu powyższych wymagań – umieszczenie linku do zewnętrznego serwisu przeprowadzającego transakcję (np. serwisu aukcyjnego), przy wyłączeniu serwisów sklepów internetowych.

V. Reklama na forum - ustalenia dodatkowe

5.1. Przedstawiciele firm, serwisów, osoby fizyczne, chcący nawiązać współpracę z forum plonsk.idl.pl i zamieścić baner reklamowy na stronie głównej Forum powinni kontaktować się z założycielem forum przez opcję "Kontakt" dostępną w górnej części forum.


VI. Postanowienia końcowe

6.1 Niniejszy Regulamin odnosi się do wszystkich treści publikowanych na Forum w jakiejkolwiek formie.
6.2. Niniejszy regulamin nie jest formą zamkniętą i jako taki może być modyfikowany i poszerzany o dalsze punkty. O istotnych zmianach w regulaminie Administracja Forum będzie powiadamiała Użytkowników odpowiednim komunikatem w Dziale "Słowo Admina...".
6.3. W razie wątpliwości w interpretacji niniejszego Regulaminu, przed założeniem kontrowersyjnego tematu/postu warto skonsultować się z Administratorem lub Moderatorem w celu uzyskania pomocy.
6.4. Kwestie nieuregulowane niniejszym Regulaminem nie podlegają dowolnej interpretacji i będą rozpatrywane indywidualnie przez Administrację Forum.

Pamiętaj! Forum działa jak bumerang.
Uczucia jakimi się z nami podzielisz - wrócą do Ciebie wcześniej czy później
Jeszcze raz przypominamy: jeśli jakaś wypowiedź narusza w jakikolwiek sposób zasady tu przedstawione - proszę poinformować o tym właściciela forum pisząc na adres system@plonsk.idl.pl


Administratorzy i Moderatorzy !

Awatar użytkownika
Glitch
Posty: 368
Rejestracja: 2007-03-04, 01:07

Re: Regulamin Forum

Post autor: Glitch » 2009-03-07, 10:03

Super że po 2,5 roku istnienia forum ma w końcu regulamin. :super:

Można by jeszcze jeden istotny punkt dorzucić:
Administrator jako "forma" wyższa nie musi stosować się do regulaminu.
:P

Awatar użytkownika
Piter
Administrator
Posty: 2276
Rejestracja: 2006-09-03, 18:26
Lokalizacja: Z Łona Matki
Kontakt:

Re: Regulamin Forum

Post autor: Piter » 2009-03-07, 10:38

Wiesz że swoją wypowiedzią wywołałeś uśmiech na mojej twarzy ? I to nie dlatego że to było "małe" przeoczenie (choć tak naprawdę był kiedyś regulamin ale po zrobionym upgrade forum gdzieś go wywaliło) lecz że pamiętałeś o tym ile jesteśmy już on-line ;)

Awatar użytkownika
Piter
Administrator
Posty: 2276
Rejestracja: 2006-09-03, 18:26
Lokalizacja: Z Łona Matki
Kontakt:

Re: Regulamin Forum 1.1

Post autor: Piter » 2011-07-06, 20:41

Po bardzo długim okresie nastąpił upgrade regulaminu
Najważniejsze zmiany to zablokowanie możliwości wstawiania obrazków i linków do podpisu (dotyczy również mnie) oraz ułatwienie dodawania zdjęć w dziale "kupię/sprzedam".
Teraz zdjęcia do tego działu możecie dodawać TU

ODPOWIEDZ